Skip to main content
Od ponad 25 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania

ŁAD KORPORACYJNY

Odpowiedzialność społeczna

Komisja Nadzoru Finansowego wydała w dniu 22 lipca 2014 r. Zasady Ładu Korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych.

Rady Nadzorcze spółek TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A. działając zgodnie z § 27 Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych, po zapoznaniu się z Informacją dotyczącą przeglądu Zasad Ładu Korporacyjnego w TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A. w uchwałach z dnia 11 czerwca 2024 r. pozytywnie oceniły stosowanie Zasad ładu korporacyjnego dla instytucji nadzorowanych w spółkach TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A.


Spółki TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A. przyjęły do stosowania te Zasady z uwzględnieniem zasady proporcjonalności wynikającej ze skali, charakteru działalności oraz specyfiki każdej ze Spółek.


Zgodnie z rozdziałem 6 Zasad Ładu Korporacyjnego Spółki TU Europa S.A. oraz TU na Życie Europa S.A. przyjęły do stosowania Politykę Informacyjną dla klientów i udziałowców:


Spółki TU Europa S.A. i TU na Życie Europa S.A. przyjęły do stosowania politykę zaangażowania dot. lokowania aktywów w akcje spółek notowanych na rynku regulowanym:


Informacje, wyjaśnienia i uzasadnienie, o których mowa w art. 222 d ust. 1-4 oraz art. 222 b ust. 4 Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej: 


Spółka TU na Życie Europa S.A. przyjęła do stosowania politykę sprawowania nadzoru korporacyjnego nad emitentami papierów wartościowych stanowiących aktywa nabywane na ryzyko klientów:


Struktura organizacyjna Europa Ubezpieczenia 
  • Struktura organizacyjna TU Europa S.A.
    Struktura organizacyjna TU Europa S.A. obejmuje Departamenty, Biura, Zespoły oraz Sekretariat Zarządu. Zarządowi Spółki podlegają bezpośrednio następujące:
     
    DEPARTAMENTY:
     
    • Ryzyka i Bezpieczeństwa Technologicznego
    • Obsługi Klientów i Operacji
    • Rachunkowości
    • Współpracy B2B
    • Rozwoju i Implementacji Produktów
    • Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych
    • Sprzedaży Gwarancji
    • Kontrolingu i Analiz
    • Aktuarialny
    • Zasobów Ludzkich i Komunikacji
    • IT

    Pod Departamenty podlegają Biura i/lub Zespoły wykonujące zadania odpowiadającego Departamentu.
    BIURA:
    • Affinity
    • Wsparcia Procesów i Bancassurance
    • Contact Center
    • Obsługi Klientów
    • Sprawozdawczości
    • Ewidencji i Podatków
    • Compliance
    • Prawne
    • Audytu Wewnętrznego
    • Zarządzania Projektami
    • Obsługi Reklamacji
    • Wycen aktuarialnych
    • Rezerw aktuarialnych
    • Zarządzania Zasobami Ludzkimi
    • Rozwoju i Utrzymania Systemów
    • Infrastruktury Teleinformatycznej
    • Operacji Finansowych
    • Współpracy z Siecią Sprzedaży
    • Zarządzania Siecią Sprzedaży
    • Spraw Zarządzania Ryzykiem Rynkowym
    • Zarządzania Aktywami


    ZESPOŁY:
    • Oceny Ryzyka
    • Zarządzania Ryzykiem
    • Windykacji i Przeciwdziałania Przestępczości
    • Obsługi Klientów Indywidualnych
    • Likwidacji Ubezpieczeń Majątkowych
    • Produktów Ochronnych
    • Produktów Turystycznych
    • Sprzedaży Gwarancji
    • Sprawozdawczości i Zarządzania Ryzykiem Rynkowym
    • Rozwoju Projektów Międzynarodowych
    • Zarządzania Aktywami
    • Marketingu i Komunikacji
    • Administracji
    • Produktowy
    • Automatyzacji i Testów Systemu
    • Rozwoju i Wsparcia Aplikacji
    • Obsługi Outsorcingu
    • Spraw Sądowych
    • Spraw Korporacyjnych
    • Obsługi Biznesu
     
  • Struktura organizacyjna TU na Życie Europa S.A.
        Struktura organizacyjna TU na Życie Europa S.A. obejmuje Departamenty, Biura, Zespoły oraz Sekretariat Zarządu. Zarządowi Spółki podlegają następujące:
     
    DEPARTAMENTY:
     
    • Ryzyka i Bezpieczeństwa Technologicznego
    • Obsługi Klientów i Operacji
    • Rachunkowości
    • Współpracy B2B
    • Rozwoju i Implementacji Produktów
    • Kontrolingu i Analiz
    • Aktuarialny
    • Zasobów Ludzkich i Komunikacji
    • IT

    Pod Departamenty podlegają Biura i/lub Zespoły wykonujące zadania odpowiadającego Departamentu.
    BIURA:
    • Obsługi Funduszy Kapitałowych i Affinity
    • Wsparcia Procesów i Bancassurance
    • Contact Center
    • Obsługi Klientów
    • Ewidencji i Podatków
    • Sprawozdawczości
    • Compliance
    • Prawne
    • Audytu Wewnętrznego
    • Zarządzania Projektami
    • Obsługi Reklamacji
    • Wycen Aktuarialnych
    • Rezerw Aktuarialnych
    • Zarządzania Zasobami Ludzkimi
    • Rozwoju i Utrzymania Systemów
    • Infrastruktury Teleinformatycznej
    • Współpracy z Siecią Sprzedaży
    • Zarządzania Siecią Sprzedaży
    • Zarządzania Aktywami


    ZESPOŁY:
    • Oceny Ryzyka
    • Zarządzania Ryzykiem
    • Windykacji i Przeciwdziałania Przestępczości
    • Obsługi Klientów Indywidualnych
    • Likwidacji Ubezpieczeń Życiowych
    • Produktów Ochronnych
    • Produktów Inwestycyjnych
    • Sprawozdawczości i Zarządzania Ryzykiem Rynkowym
    • Pośredników Ubezpieczeniowych
    • Rozwoju Projektów Międzynarodowych
    • Zarządzania Aktywami
    • Marketingu i Komunikacji
    • Administracji
    • Produktowy
    • Rozwoju i Wsparcia Aplikacji
    • Automatyzacji i Testów Systemu
    • Obsługi Outsorcingu
    • Spraw Sądowych
    • Spraw Korporacyjnych
    • Obsługi Biznesu
     

 

Informacja o zasadach zarządzania konfliktem interesów w Europa Ubezpieczenia

Europa Ubezpieczenia zapewnia, iż działalność Spółek w zakresie dystrybucji produktów ubezpieczeniowych jest prowadzona uczciwie, rzetelnie i profesjonalnie oraz zgodnie z najlepiej pojętym interesem klientów.

Sposób zarządzania konfliktami interesów w Spółce jest uwarunkowany treścią przepisów prawa polskiego i europejskiego, przyjętymi regulacjami wewnętrznymi oraz uwzględnia wytyczne korporacyjne Grupy HDI, przy założeniu ich zgodności z przepisami prawa polskiego.