Skip to main content
Od 30 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania

SKARGI I REKLAMACJE


Zanim zgłosisz do nas swój problem, zapoznaj się z najważniejszymi informacjami na temat procedury zgłaszania oraz rozpatrywania reklamacji.


Zasady przyjmowania reklamacji

Wszelkie reklamacje dotyczące działalności lub usług świadczonych przez TU Europa S.A. i TU na Życie Europa S.A. mogą zostać złożone przez naszych klientów:

pisemnie
PISEMNIE – za pośrednictwem operatora pocztowego, kuriera lub posłańca na adres naszej Centrali lub w każdej naszej jednostce obsługującej klientów. Możesz skorzystać również z przygotowanego formularza ułatwiającego zgłoszenie reklamacji. Formularz znajduje się TU 
elektronicznie
ELEKTRONICZNIE – za pomocą narzędzia komunikacji internetowej, klikając na przycisk Złóż reklamację
osobiście
OSOBIŚCIE - w naszej Centrali lub w każdej naszej jednostce obsługującej klientów (w tym w Biurze Regionalnym), gdzie udostępniony jest formularz ułatwiający złożenie reklamacji. Formularz znajduje się również TU. Adres Biura Regionalnego można uzyskać pod numerem telefonu naszego Biura Obsługi Klienta: +48 71 369 28 87*
TELEFONICZNIE - pod numerem telefonu naszego Biura Obsługi Klienta: +48 71 369 28 87*

 

Terminy rozpatrzenia reklamacji

Reklamacje rozpatrywane są przez Ubezpieczyciela w terminie 30 kalendarzowych dni licząc od dnia ich wpływu.

W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji w powyższym terminie, zgłaszający reklamację zostanie poinformowany o przyczynie opóźnienia oraz o spodziewanej dacie uzyskania odpowiedzi. Maksymalny termin rozpatrzenia reklamacji nie może przekroczyć 60 dni kalendarzowych licząc od dnia jej wpływu.

Na żądanie Klienta potwierdzamy fakt złożenia reklamacji pisemnie lub w inny uzgodniony z nim sposób.

pamiętaj
Pamiętaj o tym, że reklamacja powinna zawierać dane osoby składającej (imię i nazwisko, dane teleadresowe) oraz opis przyczyn reklamacji i informacje, które pomogą zidentyfikować sprawę (np. numer akt szkody, certyfikatu itp.).

 

Ważne informacje dot. skarg i reklamacji

  • Organem nadzoru nad działalnością ubezpieczeniową wykonywaną na terytorium RP jest Komisja Nadzoru Finansowego.

  • Ubezpieczający, ubezpieczony, uprawniony, w przypadku nieuwzględnienia jego roszczeń w trybie rozpatrywania reklamacji lub niewykonania czynności wynikającej z pozytywnie rozpatrzonej reklamacji we wskazanym terminie, może zwrócić się do Rzecznika Finansowego: a/ o rozpatrzenie sprawy lub b/ wystąpić z wnioskiem o przeprowadzenie pozasądowego postępowania w sprawie rozwiązywania sporu między klientem a podmiotem rynku finansowego. Aktualne dane o podmiocie uprawnionym do przeprowadzenia ww. postępowania dostępne są na stronie internetowej pod adresem: http://www.rf.gov.pl. Klienci mogą także korzystać z pomocy Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumenta.

  • W przypadków umów zawartych drogą elektroniczną (on-line) osoba wskazana w ust. 1, będąca konsumentem i mieszkająca w kraju Unii Europejskiej (także: Norwegia, Islandia, Liechtenstein), ma możliwość złożenia skargi do podmiotu uprawnionego do prowadzenia postępowań w sprawach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich za pośrednictwem europejskiej platformy rozstrzygania sporów ODR (Online Dispute Resolution) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

  • Klienci Towarzystw mogą dochodzić swych roszczeń przed sądem według przepisów o właściwości ogólnej, bądź przed sądem właściwym dla siedziby lub zamieszkania Ubezpieczającego, Ubezpieczonego, Uprawnionego lub Uposażonego z umowy ubezpieczenia.

  • Europa Ubezpieczenia jest otwarta na polubowne rozwiązywanie ewentualnych sporów ze swoimi Klientami w drodze mediacji przed właściwymi podmiotami, takimi jak Centrum Mediacji Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego lub przed Rzecznikiem Finansowym.

  • Szczegółowe informacje na temat trybu rozpatrywania reklamacji i skarg w Europa Ubezpieczenia znajdują się TUTAJ

 

Dokumenty do pobrania:


Dane teleadresowe:
Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A., 53-659 Wrocław, ul. gen. Władysława Sikorskiego 26
Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A., 53-659 Wrocław, ul. gen. Władysława Sikorskiego 26
Telefon: +48 71 369 28 87*

*Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora.

 

wstecz
TurystyczneTurystyczne
Koszty rezygnacjiKoszty rezygnacji
Narty i snowboardNarty i snowboard
Podróż do USAPodróż do USA
wstecz
Mieszkania i domuMieszkania i domu
Na wypadek awariiNa wypadek awarii
wstecz
MyHealthMyHealth
Wsparcie w zdrowiuWsparcie w zdrowiu
wstecz
Run&FunRun&Fun
Aktywni w sporcieAktywni w sporcie
TurystyczneTurystyczne
Mieszkania i domuMieszkania i domu
Życia i zdrowiaŻycia i zdrowia
SportoweSportowe
wstecz
Ubezpieczenia inwestycyjneUbezpieczenia inwestycyjne
NotowaniaNotowania
KalkulatoryKalkulatory
Sprawozdania UFKSprawozdania UFK
KomunikatyKomunikaty
Ubezpieczniowe Fundusze KapitałoweUbezpieczniowe Fundusze Kapitałowe
wstecz
Notowania UFKNotowania UFK
Notowania archiwalneNotowania archiwalne
Sprawozdania UFKSprawozdania UFK
Komunikaty UFKKomunikaty UFK
Archiwalne UFKArchiwalne UFK
Centrum InwestycjiCentrum Inwestycji
Ubezpieczniowe Fundusze KapitałoweUbezpieczniowe Fundusze Kapitałowe
Archiwum produktówArchiwum produktów
CRSCRS
FATCAFATCA
KlientKlient
PartnerPartner
Załóż kontoZałóż konto

Rectangle 1-3

 

Kontakt

Wybierz dogodną dla siebie formę.

MailMail
Formularz kontaktowyFormularz kontaktowy
Zamów rozmowęZamów rozmowę
InfoliniaInfolinia
Jak do nas trafić?Jak do nas trafić?
Przydatne dokumentyPrzydatne dokumenty
Warunki ubezpieczeńWarunki ubezpieczeń


  rectangle 1-2

 

ZGŁOŚ SZKODĘ

Wybierz dla siebie najwygodniejszą opcję:

  • on-line
  • telefonicznie
  • pisemnie

więcej


 

rectangle 1-2

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI


Tu znajdziesz odpowiedzi na Twoje pytania i dodatkowe informacje podzielone na działy:

  • pytania i odpowiedzi
  • porady eksperta
  • słownik pojęć
  • moje e-konto

więcej


 

rectangle 1-2

 

KOMUNIKATY


Sprawdź ważne informacje, które publikujemy na temat:

  • produktów
  • naszego serwisu
  • bieżących wydarzeń

więcej


 

 

rectangle 1-2

 

ZADAJ PYTANIE


Odpowiemy na Twoje pytania i rozwiążemy problemy:

  • zapytania ofertowe
  • reklamacje
  • skargi

więcej


UbezpieczeniaUbezpieczeniaInwestycjeInwestycjeTwoje kontoTwoje kontoObsługa klientaObsługa klienta