Szanowni Klienci,
niniejszy komunikat kierujemy do osób będących ubezpieczonymi w ramach następujących umów ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym zawartych przez Open Finance S.A. (zwaną dalej Open Finance) jako ubezpieczającego:
- “Pareto” z dnia 22 kwietnia 2009 roku;
- “Pareto II” z dnia 24 września 2009 roku;
- “Pareto Millenium” z dnia 5 stycznia 2010 roku;
- “Pareto Millenium II” z dnia 1 lutego 2010 roku;
- “LIBRA” z dnia 12 lipca 2010 roku;
- “LIBRA III” z dnia 28 lutego 2011 roku;
- “Plan Oszczędnościowy Bezpieczne Oszczędzanie” z dnia 1 czerwca 2011 roku;
(zwanych dalej umowami).
Uprzejmie Państwa informujemy, że w dniu 12 września 2024 r. zawarliśmy z syndykiem masy upadłościowej Open Finance S.A. w upadłości (zwanym dalej syndykiem) porozumienie dotyczące sposobu wykonywania umów.
Porozumienie zostało zawarte w związku z faktem, że z dniem 4 maja 2022 roku ogłoszono upadłość Open Finance S.A. Ma ono na celu zapewnienie możliwości kontynuowania umów, a także zapewnienia ich sprawnej obsługi.
Pragniemy podkreślić, że umowy nieprzerwanie obowiązują i są cały czas wykonywane zgodnie z ich postanowieniami. Niemniej, Open Finance, w związku z prowadzonym postępowaniem upadłościowym, nie ma już możliwości należytego wykonywania umów zgodnie z ich pierwotnymi postanowieniami. Dlatego my oraz syndyk, kierując się dobrem Państwa, jako ubezpieczonych, w szczególności koniecznością zapewnienia Państwu obsługi na zasadach przewidzianych w umowach wspólnie uzgodnili, że czynności obsługowe dotyczące umów wykonywane do tej pory przez Open Finance (który pozostaje w roli ubezpieczającego w ww. umowach), wykonywane będą przez nas. Nie dokonano przy tym zmiany treści umów, nie zmieniły się też Państwa prawa i obowiązki z nich wynikające.
W związku z tym będziemy wykonywać następujące czynności:
1) zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji;
2) informowanie ubezpieczonego o wysokości świadczenia;
3) informowanie ubezpieczonego o wartości i liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych (tj. o wartości umowy ubezpieczenia);
4) zmiana danych, w tym zmiana danych personalnych ubezpieczonego i uposażonego;
5) zmiana uposażonego;
6) przyjmowanie rezygnacji z ubezpieczenia i wypłata świadczenia, w tym wypłata świadczenia z tytułu dożycia;
7) realizacja wykupu, w tym wypłata wartości wykupu całkowitego lub częściowego;
8) przyjmowanie dyspozycji w ramach konwersji, podziału lub alokacji składki;
9) przyjmowanie zgłoszeń z tytułu zgonu ubezpieczonego i realizacja wypłaty świadczenia;
10) wydawanie duplikatu certyfikatu;
11) przyjmowanie i rozliczanie składek ubezpieczeniowych;
12) obsługa reklamacji i roszczeń ubezpieczonych;
13) wydawanie druków i formularzy przewidzianych Umowami oraz ich przyjmowanie;
14) inne czynności obsługowe przewidziane w Umowach.
W związku z powyższym, korespondencję związaną z obsługą umów prosimy kierować na adres: Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A., ul. Generała Władysława Sikorskiego 26, 53-659 Wrocław, e-mail: BOK@tueuropa.pl.
W razie pytań prosimy o kontakt na ww. adres, adres mejlowy lub na numer infolinii: +48 71 36 92 887.