Skip to main content
Od ponad 25 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania
Komunikaty
26.09.2024 Komunikat dla Klientów ubezpieczonych w ramach umów ubezpieczenia Pareto, Libra i Plan Oszczędnościowy Bezpieczne Oszczędzanie zawartych przez Open Finance jako ubezpieczającego

 

Szanowni Klienci, 

niniejszy komunikat kierujemy do osób będących ubezpieczonymi w ramach następujących umów ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym zawartych przez Open Finance S.A. (zwaną dalej Open Finance) jako ubezpieczającego:

  1.           “Pareto” z dnia 22 kwietnia 2009 roku;
  2.           “Pareto II” z dnia 24 września 2009 roku;
  3.           “Pareto Millenium” z dnia 5 stycznia 2010 roku;
  4.           “Pareto Millenium II” z dnia 1 lutego 2010 roku;
  5.           “LIBRA” z dnia 12 lipca 2010 roku;
  6.           “LIBRA III” z dnia 28 lutego 2011 roku;
  7.           “Plan Oszczędnościowy Bezpieczne Oszczędzanie” z dnia 1 czerwca 2011 roku;  

(zwanych dalej umowami).

 

Uprzejmie Państwa informujemy, że w dniu 12 września 2024 r. zawarliśmy z syndykiem masy upadłościowej Open Finance S.A. w upadłości (zwanym dalej syndykiem) porozumienie dotyczące sposobu wykonywania umów.

Porozumienie zostało zawarte w związku z faktem, że z dniem 4 maja 2022 roku ogłoszono upadłość Open Finance S.A. Ma ono na celu zapewnienie możliwości kontynuowania umów, a także zapewnienia ich sprawnej obsługi.

Pragniemy podkreślić, że umowy nieprzerwanie obowiązują i są cały czas wykonywane zgodnie z ich postanowieniami. Niemniej, Open Finance, w związku z prowadzonym postępowaniem upadłościowym, nie ma już możliwości należytego wykonywania umów zgodnie z ich pierwotnymi postanowieniami. Dlatego my oraz syndyk, kierując się dobrem Państwa, jako ubezpieczonych, w szczególności koniecznością zapewnienia Państwu obsługi na zasadach przewidzianych w umowach wspólnie uzgodnili, że czynności obsługowe dotyczące umów wykonywane do tej pory przez Open Finance (który pozostaje w roli ubezpieczającego w ww. umowach), wykonywane będą przez nas. Nie dokonano przy tym zmiany treści umów, nie zmieniły się też Państwa prawa i obowiązki z nich wynikające.

 

W związku z tym będziemy wykonywać następujące czynności:

1) zabezpieczenie i przechowywanie dokumentacji;

2) informowanie ubezpieczonego o wysokości świadczenia;

3) informowanie ubezpieczonego o wartości i liczbie jednostek uczestnictwa lub certyfikatów inwestycyjnych (tj. o wartości umowy ubezpieczenia);

4) zmiana danych, w tym zmiana danych personalnych ubezpieczonego i uposażonego;

5) zmiana uposażonego;

6) przyjmowanie rezygnacji z ubezpieczenia i wypłata świadczenia, w tym wypłata świadczenia z tytułu dożycia;

7) realizacja wykupu, w tym wypłata wartości wykupu całkowitego lub częściowego;

8) przyjmowanie dyspozycji w ramach konwersji, podziału lub alokacji składki;

9) przyjmowanie zgłoszeń z tytułu zgonu ubezpieczonego i realizacja wypłaty świadczenia;

10) wydawanie duplikatu certyfikatu;

11) przyjmowanie i rozliczanie składek ubezpieczeniowych;

12) obsługa reklamacji i roszczeń ubezpieczonych;

13) wydawanie druków i formularzy przewidzianych Umowami oraz ich przyjmowanie;

14) inne czynności obsługowe przewidziane w Umowach.

W związku z powyższym, korespondencję związaną z obsługą umów prosimy kierować na adres: Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A., ul. Generała Władysława Sikorskiego 26, 53-659 Wrocław, e-mail: BOK@tueuropa.pl.

W razie pytań prosimy o kontakt na ww. adres, adres mejlowy lub na numer infolinii: +48 71 36 92 887.