Forma na lata, a nie do lata. Jak polubić regularną aktywność fizyczną?

Opublikowano
Forma na lata, a nie do lata.  Jak polubić regularną aktywność fizyczną? - ubezpieczenie dla biegaczy

Został miesiąc do lata. Twoja motywacja do bycia fit rośnie z każdym dniem? Zanim wyruszysz na plażę, czy zdecydujesz się na górskie wędrówki, złap wakacyjną formę. Zacznij od aktywności fizycznej na świeżym powietrzu. Podkręcisz przemianę materii, wzmocnisz kondycję, dotlenisz organizm i poczujesz przypływ pozytywnej energii.

ubezpieczenie dla biegaczy

 

Bieg w parku

Sprawność, wytrzymałość, lepsze samopoczucie - uprawianie sportu ma niekończącą się listę zalet. Wiosną zdecydowanie chętniej wybieramy aktywności fizyczne na świeżym powietrzu. I słusznie! To naukowo udowodnione, że na dworze spalamy więcej kalorii, jesteśmy bardziej zadowoleni z treningu i bardziej entuzjastycznie nastawieni do świata. Skuteczniej wzmacniamy swoje poczucie wartości. Kiedy na dworze robi się zielono, wracamy na ścieżki, do parków i na bulwary. Zimowa przerwa w bieganiu tylko zaostrza nasz apetyt. Od czego zacząć? Jak szybko wrócić do maratońskiej formy? Czego potrzebuję, jeśli dopiero zaczynam biegać? Na pewno motywacji, energetycznej muzyki i ciekawej trasy w otoczeniu zieleni: w parku, w lesie albo nad rzeką. Niezbędne są dobre buty, by nie obciążać stawów, rozgrzewka i umiar. Zacznij od szybkiego marszu przeplatanego z truchtem. Stopniowo zwiększaj tempo, dystans, trudność tras. Dopasuj wysiłek do swoich możliwości. Pomoże ci w tym plan treningowy, który wydłuża czas biegu w stosunku do marszu oraz kalkulator biegacza, dzięki któremu wyznaczysz swoje tempo biegu, dystans i cele na najbliższe tygodnie. W Internecie z łatwością znajdziesz kalkulatory m.in. tempa, czasu, odległości. Na podstawie swoich rezultatów poznasz np. prognozowany wynik na popularnych dystansach. Wizja realizacji celu, pokonania własnych ograniczeń to doskonała motywacja. I nie bój się, że coś pokrzyżuje ci plany. Możesz wykupić ubezpieczenie dla biegaczy. Taka polisa zapewnia ochronę na wypadek kontuzji. Oznacza to, że jeśli w czasie uprawiania sportu ulegniesz nieszczęśliwemu wypadkowi, otrzymasz zwrot kosztów rehabilitacji oraz konsultacji lekarskich i zabiegów. A jeżeli w przyszłości zdecydujesz się pobiec w maratonie – otrzymasz zwrot kosztów wpisowego w razie kontuzji lub nagłego zachorowania, przekreślającego start w opłaconych już zawodach.

Biegać czy nie biegać? Oto jest pytanie - przeczytaj artykuł na naszym blogu

Jeśli nie bieganie, to…

Bieganie to świetna forma aktywności. Budujesz formę, zrzucasz zbędne kilogramy, z każdego kilometra czerpiesz moc i satysfakcję - mówią jego zwolennicy, ale nawet oni przyznają, że bieganie nie jest dla każdego. Jeśli nie sprawia ci frajdy, poszukaj innego sportu, który pozwoli ci osiągnąć cele i pozostać na świeżym powietrzu. Oto nasza sportowa piątka, dzięki której szybko i skutecznie schudniesz:

1. Rower - spalasz kalorie i podziwiasz świat z nowej perspektywy. Krajobraz zmienia się tak szybko, że nie nudzisz się nawet przez chwilę, a przy okazji wzmacniasz i rzeźbisz mięśnie. Jazda na rowerze poprawia kondycję i uspakaja. Jest doskonałą alternatywą dla samochodu.

2. Rolki - świetny trening cardio, który rewelacyjnie kształtuje sylwetkę, wysmukla nogi, nie obciąża stawów, poprawia kondycję i koordynację oraz odpręża. Mkniesz oświetlonymi ulicami miasta, podziwiasz iluminację budynków i kompletnie nie przejmujesz się korkami.

3. Siatkówka plażowa - forma ćwiczeń aerobowych, czyli świetny trening całego ciała. Łapiesz promienie słoneczne, spędzasz czas w pięknym otoczeniu, łącząc wypoczynek z aktywnością fizyczną. Spalasz kalorie, rzeźbisz ramiona, barki, plecy. Pośladki, uda i łydki też intensywnie pracują. Oczywiście w granicach określonych przez aktualnie obowiązujące przepisy.

4. Ultimate frisbee - gra zespołowa z użyciem latającego dysku, czyli frisbee. Z jednej strony jest prosta i łatwa do opanowania, z drugiej - niezwykle dynamiczna. Wymaga od zawodników wytrzymałości, szybkości, zręczności. 

5. Tenis ziemny - poprawia koordynację ruchową, wzmacnia siłę, zwinność, wytrzymałość. Jest doskonałym sposobem na walkę ze zbędnymi kilogramami. Obniża poziom złego cholesterolu, rzeźbi mięśnie nóg, brzucha, klatki piersiowej czy pleców, pozytywnie wpływa na wydolność oddechową i poprawia nastrój. Zwłaszcza jeśli wygramy ;).

 Jak wrócić do biegania po długiej przerwie? Sprawdź na naszym blogu.

Coś innego

Kiedy czujesz, że twoja motywacja do regularnego uprawiania sportu gwałtownie spada, poszukaj wsparcia. Sprawdź ofertę zajęć fitness na świeżym powietrzu. To może być joga na plaży, pilates w parku albo coś zupełnie innego, jak Tai-Chi. Zamiast planować kolejnego grilla - biegaj z sąsiadami, zaproś znajomych na weekendowe wyprawy rowerowe, stwórz w pracy grupę fanów sportowego trybu życia. Wspólne wyzwania łączą, podobnie - odrobina rywalizacji. Nasz organizm lubi zmiany i podnoszenie poprzeczki. To tak jak podczas treningu siłowego. Jeśli chcesz podkręcić tempo chudnięcia, regularnie zwiększaj obciążenie. W grupie, co tydzień możecie próbować innych aktywności fizycznych na świeżym powietrzu, dzieląc się swoimi doświadczeniami i pasjami. Brzmi jak zapowiedź ekscytującej przygody. Odrobina adrenaliny, efekt nowości i pozytywna energia zespołu sprawi, że dużo chętniej wstaniesz z kanapy.

Chcesz zdążyć z forma do lata? Zacznij biegać! Poznaj zalety tego sportu.

Unikaj stresu, wysypiaj się i kontroluj emocje

I pamiętaj - sport to podstawa, ale nie wszystko! Zadbaj też o zrównoważoną dietę i dobry sen. Krótki, przerywany, płytki, niespokojny sen też spowalnia przemianę materii. Podobnie jak wysoki poziom stresu. Zdrowy, silny organizm lepiej radzi sobie nawet ze zbędnymi kaloriami, dlatego weź głęboki oddech, złap buty do biegania, rolki albo rower i w drogę.

ubezpieczenie dla biegaczy

  • Oceń ten artykuł
    5.0/5 (1 ocen)
  • Podziel się