Biegać czy nie biegać? Oto jest pytanie

Opublikowano
Biegać czy nie biegać? Oto jest pytanie. Ubezpieczenie dla biegaczy

Biegać czy nie biegać? To pytanie zadaje sobie tak wiele osób, że i my postanowiliśmy poszukać wskazówek, które pomogą podjąć ci decyzję. Nie jest ona ani łatwa, ani oczywista. Nie ma jednej, właściwej odpowiedzi. Są „za” i „przeciw” - różne punkty widzenia, różne argumenty.

ubezpieczenie dla biegaczy

Jeśli przekonają, cię do biegania, zanim włożysz sportowy strój, sprawdź najbardziej aktualne zasady bezpieczeństwa nałożone przez państwo z powodu epidemii i trzymaj się ustalonych reguł. Jeśli postanowisz zostać w domu, nie rezygnuj z treningu. Możesz utrzymać formę, bez wychodzenia z domu. Już 15 minut ćwiczeń ma bardzo pozytywny wpływ zarówno na formę fizyczną, jak i psychiczną. Sport to fantastyczna sprawa, dlatego warto zacząć już dziś. Polisa dla biegaczy Run&Fun pozwoli Ci trenować bez obaw, więcej przeczytasz w artykule na naszym blogu. KLIK

Jak wrócić do biegania po długiej przerwie? Sprawdź na naszym blogu.

Biegniemy - dlaczego warto biegać nawet w czasie pandemii?

1. Bieganie jest zdrowe. Zmniejsza ryzyko nadciśnienia, cukrzycy, choroby wieńcowej. To również dobra profilaktyka przeciwnowotworowa. Bieganie jest sportem indywidualnym. Jeśli zachowasz podstawowe zasady bezpieczeństwa, ryzyko zarażenia koronawirusem podczas aktywności na świeżym powietrzu jest niewielkie.

2. Trzymasz formę. Bez treningów najpierw zacznie spadać twoja siła mięśniowa, potem wydolność fizyczna i koordynacja. Szybko odczuje to też twoja psychika.

3. Biegając zgubisz zbędne kilogramy, które nie wiadomo kiedy pojawiły się w ciągu pandemii. Po treningu możesz zjeść znacznie więcej, a nawet pozwolić sobie na małe odstępstwa od zdrowej diety. 

4. Wypełnij swój kalendarz. Masz nowy cel, motywację, pretekst, żeby wyjść z domu. Szybko poczujesz głód sukcesu. Zamiast siedzieć na kanapie i oglądać telewizję, staniesz się wojownikiem walczącym o życiową formę.

5. Bieganie jest pozytywne. Rozejrzyj się - biegacze są uśmiechnięci i wydają się wyraźnie zadowoleni z życia. Efekty miesięcznego biegania to nie tylko utrata wagi, lepszy wygląd, kondycja i bardziej wyprostowana sylwetka. To również przypływ dobrej energii.

Chcesz zdążyć z forma do lata zacznij biegać! Poznaj zalety tego sportu.

Zostajemy w domu - dlaczego czasem warto odłożyć bieganie na później?

1. Nie ryzykuj, należąc do grupy podwyższonego ryzyka, czyli kiedy np. masz problemy zdrowotne, słabą odporność, choroby współistniejące (niewydolności serca może np. towarzyszyć cukrzyca, nadciśnienie tętni nadwaga). Wówczas w miarę możliwości pozostań w domu, ograniczając do minimum kontakty z innymi ludźmi.

2. Nie biegaj, jeśli wszystkie dostępne dla ciebie ścieżki są zatłoczone. Badania naukowców z Belgii i Holandii, które w kwietniu obiegły wszystkie media pokazały, że bieganie w czasie epidemii może wiązać się z ryzykiem. Ich symulacja dowiodła, że podczas uprawiania sportu 2-metrowy dystans jest niewystarczający. Zalecili, by trzymać się jak najdalej od strumienia powietrza za plecami biegacza, najlepiej 10 metrów.

3. Jeśli nie masz pewności, czy twoje zdrowie pozwala na intensywny trening, przed pierwszym startem skonsultuj się z lekarzem. Teraz jednak placówki medyczne należą do miejsc, gdzie ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa jest największe. Niestety, czasami osoby z podejrzeniem zakażenia koronawirusem wciąż zgłaszają się do lekarza rodzinnego zamiast bezpośrednio na oddział zakaźny. Lepiej więc nie igrać z ogniem i taką wizytę odłożyć na później, zwłaszcza że drzwi wielu przychodni są zamknięte.

4. Nie wymagaj od siebie zbyt dużo. Jeśli twoja przerwa w bieganiu była całkiem długa albo dopiero przemierzasz się do nowego sportu, przygotuj się na trudne początki. Trenując zbyt niecierpliwie, szybko, często, zniechęcisz się. To może być początkiem frustracji prowadzącej do przeciwnego efektu: stagnacji. Skup się na redukcji stresu, poświęć czas i energię na to, co lubisz, co sprawia ci radość. Jeśli nie masz pewności, że pokochasz bieganie, czujesz lęk, zagubienie, poczekaj na lepszy moment.

5. Pamiętaj, że do biegania potrzebujesz butów. Nie muszą być drogie, ale muszą być odpowiednie dla ciebie. Trudno będzie je dobrać online, zwłaszcza że powinny być o rozmiar większe od tych, w których chodzisz na co dzień. Dlatego najlepiej wybrać się do specjalistycznego sklepu sportowego np. dla biegaczy. Jeśli zakupy oznaczają dodatkowe ryzyko, odłóż je na później. Cierpliwość wynagrodzisz sobie lepszym modelem.

Nie możesz biegać? Podpowiadamy, jak zrobić trening kardio w domu.

O czym jeszcze warto pamiętać

1.  Zachowaj zdrowy rozsądek. Trzymaj się tras w pobliżu domu, które znasz. Unikaj tłumów. Pilnuj odległości od innych biegaczy, spacerowiczów i rowerzystów. Biegaj dla siebie, jeśli czujesz, że masz słabszy dzień, nie ryzykuj, nie forsuj się, to nie jest czas na pokonywanie własnych słabości. Nie stawiaj sobie zbyt wygórowanych celów. Zadbaj o swoje zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie. Nawet jeśli twój trening należy teraz do lekkich, nie zapominaj o rozciąganiu. I oczywiście nie dotykaj rękoma twarzy, zdezynfekuj bidon, a po powrocie do domu dokładnie umyj ręce.

2. Jeśli właśnie postanawiasz: ok, zaczynam biegać, pomyśl o ubezpieczeniu dla biegaczy. Nawet jeśli wystartujesz powoli, od szybkiego marszu i będziesz się regularnie rozciągać, by zmniejszyć ryzyko wystąpienia urazów, pamiętaj, że kontuzje zdarzają się wszystkim. W czasie pandemii jesteśmy bardziej nerwowi, często rozkojarzeni, mamy mnóstwo na głowie. Wstajemy z miękkiej kanapy, po całym dniu pracy zdalnej i myślimy, że skoro jesteśmy wyspani, to mamy świetną formę. Nic bardziej mylnego. Jeśli ulegniesz wypadkowi w czasie uprawiania sportu, dzięki ubezpieczeniu dla biegaczy, otrzymasz zwrot kosztów rehabilitacji i konsultacji lekarskich. Zwłaszcza w obliczu rosnącego bezrobocia i kryzysu ekonomicznego, szybki i bezbolesny powrót do zdrowia po kontuzji będzie szczególnie istotny.

3. Skoro masz więcej czasu: odpoczywaj, regeneruj siły i pamiętaj o znaczeniu dobrego, długiego snu. Wprowadź dodatkowe treningi siłowe lub funkcjonalne, które z łatwością zrobisz w domu. Zadbaj o dietę. Poczytaj w Internecie ciekawe artykuły o odżywianiu, treningach, o tym,  jak biegać na kondycję i o sekretach zawodowców. W wolne wieczory możesz oglądać najlepsze filmy o bieganiu, zaczynając np. od „Maratończyka"

 ubezpieczenie dla biegaczy

  • Oceń ten artykuł
    5.0/5 (2 ocen)
  • Podziel się