Assistance dla przedsiębiorcy – zbędny wydatek czy przydatna polisa?

Opublikowano
assistance

Przedsiębiorcy, którzy nie chcą się martwić niespodziewanymi awariami i problemami, mogą wykupić specjalną usługę assistance dla biura.

 

Dzięki temu ubezpieczeniu przedsiębiorcy otrzymają pomoc specjalisty, gdy przydarzy się awaria w siedzibie ich firmy lub zepsuje się sprzęt biurowy. Mogą liczyć na likwidację szkód w przypadkach losowych, jak np. pożar, zalanie lub włamanie. Otrzymują także dostęp do całodobowej infolinii prawnej, rekrutacyjnej, gospodarczej lub podatkowej.

Małe i średnie przedsiębiorstwa zazwyczaj nie zatrudniają specjalistów w dziedzinach, które nie są domeną ich działalności. Prowadzenie firmy często jednak wymaga prac z zakresu prawa czy księgowości. Przedsiębiorcy poszukują w takim przypadku jednorazowej, awaryjnej pomocy fachowców, narażając się tym samym na wysokie koszty. Dobrym zabezpieczeniem przed taką sytuacją jest wykupienie pakietu assistance czyli pomocy fachowców, którzy pomogą nam w sytuacjach takich jak awaria sprzętu, włamanie, zalanie, pożar, kradzież, uszkodzenie zamka w drzwiach, choroba ważnego pracownika czy awarie związane z pojazdem firmowym.

Niektóre programy assistance dla przedsiębiorców zawierają całodobowy dostęp do infolinii prawnej, gospodarczej czy podatkowej. Ta usługa jest szczególnie przydatna dla nowych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność na rynku i potrzebują konsultacji ze specjalistami, wzorów umów lub innych dokumentów. Assistance pomoże również we wsparciu sprzedaży, wzroście poziomu produktywności i wydajności pracy i zwiększeniu konkurencyjności.

Największą popularnością cieszą się usługi wsparcia udzielanego przez informatyka, hydraulika, ślusarza oraz serwis RTV i AGD. Rzadsze są usługi z zakresu zarządzania kadrami, outsourcingu usług HR czy rekrutacji pracownika na stanowisko kierownicze.

Dlaczego warto wykupić takie ubezpieczenie? Koszty zniwelowania nieprzewidzianych zdarzeń mogą wynosić kilkaset albo nawet kilka tysięcy złotych. Dodatkowo szukanie specjalisty odrywa przedsiębiorców od ich głównej działalności biznesowej. Znalezienie dobrego specjalisty może potrwać nawet kilka dni. W tym czasie firma nie wykorzystuje wszystkich możliwości, co przekłada się na straty finansowe.

Przy zakupie assistance przedsiębiorca powinien zapoznać się z ogólnymi warunkami ubezpieczenia, w szczególności z wyłączeniami i limitami ustalonymi w ramach pakietów. Warto także zwrócić uwagę, czy polisa pasuje do prowadzonej działalności, np. nie wszystkie firmy będą korzystały z infolinii rekrutacyjnej, inne natomiast nie potrzebują wsparcia podatkowego.

 

 

 

 

  • Oceń ten artykuł
    oceń pierwszy!
  • Podziel się