Po zakupie wycieczki w biurze podróży, biletu na samolot czy noclegu w hotelu warto zaopatrzyć się w ubezpieczenie kosztów rezygnacji. Jeśli z ważnych przyczyn nie będziemy mogli z nich skorzystać, dzięki tej polisie otrzymamy zwrot pieniędzy poniesionych na zaplanowany wyjazd.
Przyszłości nie da się przewidzieć. Planujemy wakacje, ale nie mamy gwarancji, że dojdą do skutku. Choroba, śmierć bliskiej osoby, włamanie do mieszkania czy utrata pracy – to może przytrafić się każdemu. Już same te kłopoty są dotkliwe, a dodatkowo sprawiają, że pieniądze, które zapłaciliśmy za urlop albo przelot, przepadną.
Wprawdzie w biurach podróży za potrąceniem części opłat można zrezygnować z zakupionej imprezy, ale im mniej czasu zostało do wyjazdu, tym rezygnacja jest kosztowniejsza. W przypadku biletów lotniczych najatrakcyjniejsze cenowo taryfy nie przewidują możliwości zwrotu biletu ani przesunięcia terminu wylotu, a często także sprzedaży biletu komuś innemu.
Kiedy pomoże polisa?
Ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży, przerwania uczestnictwa w imprezie turystycznej albo anulowania biletu lotniczego bądź anulowania noclegu można kupić osobno albo jako część składową pakietu turystycznego w biurze podróży. TU Europa oferuje także zakup takiego ubezpieczenia przez internet na stronie www.tueuropa.pl.
Polisa zapewni zwrot 100 proc. ceny wycieczki, noclegu lub biletu podróżnego, gdy nie będziemy mieć możliwości ich zrealizowania. Nie oznacza to, że dostaniemy zwrot kosztów, jeśli na 2 dni przed wylotem rozmyślimy się co do celu podróży. Ubezpieczenie działa tylko w razie ważnych zdarzeń, wymienionych w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia i zależnych od wybranego wariantu polisy. Do zdarzeń tych zaliczają się przede wszystkim nagłe zachorowanie i ciężki wypadek ubezpieczonego oraz śmierć, choroba lub wypadek członka rodziny. W TU Europa rejestr bliskich osób obejmuje także teściów oraz wnuki.
Zwrot kosztów podróży możemy także otrzymać w razie kradzieży dokumentów niezbędnych w trakcie wyjazdu (paszport, dowód osobisty, wiza), wypadku komunikacyjnego, utraty pracy, kradzieży pojazdu, otrzymania wezwania lub informacji o postępowaniu rozwodowym oraz wezwania do sądu w sytuacji, gdy stawiennictwo jest obowiązkowe. Ochronę można też ukształtować bardzo szeroko, tak żeby polisa umożliwiała rezygnację z innych powodów, które klient będzie w stanie udokumentować.
Na zakup polisy mamy 7 dni
O ile polisę turystyczną obejmującą KL, NNW, OC i assistance można kupić w dowolnym momencie przed podróżą, nawet 10 minut przed wylotem, to ubezpieczenie kosztów rezygnacji z wycieczki lub anulowania biletu lotniczego bądź noclegu wygląda inaczej - można kupić tylko w określonym czasie po zakupie wyjazdu, biletu czy noclegu.
Taki zapis ma chronić przed nadużyciami, gdyby klient kupując ubezpieczenie spodziewał się tego, że nie będzie mógł wyjechać na zakupioną wycieczkę.
W TU Europa ubezpieczenie kosztów rezygnacji w wariantach 100% oraz 100% Plus można kupić w terminie do 7 dni od zakupu imprezy turystycznej, biletu albo noclegów, jeśli do rozpoczęcia imprezy, lotu, noclegu zostało więcej niż 30 dni. Jeśli natomiast do wycieczki, lotu bądź noclegu pozostało mniej niż 30 dni – na zakup ubezpieczenia mamy 3 dni. W wariancie 100% Max ubezpieczenie możemy kupić w ciągu 3 dni, gdy do rozpoczęcia wycieczki, lotu lub noclegu zostało więcej niż 30 dni. W przypadku, gdy pozostało mniej niż 30 dni – ubezpieczenie możemy kupić najpóźniej dniu zawarcia umowy uczestnictwa w imprezie turystycznej bądź w dniu zakupu biletu lub dokonania zapłaty za noclegi.