Trzy rzeczy, których potrzebuje Twój smartfon

Opublikowano

Sięgamy po niego kilkadziesiąt lub kilkaset razy dziennie. Często bezwiednie. Przychodzi nam z pomocą, rozrywką i informacją, zapewnia kontakt z najbliższymi. Warto pomyśleć o nim także w kontekście zdrowia.

Akcja dezynfekcja

Pandemia wpłynęła pozytywnie na nasze codzienne nawyki higieniczne, częste mycie rąk i dezynfekcja przedmiotów stały się codziennością. Wciąż jednak wiele osób nie wie, że  telefon to jedno z największych siedlisk drobnoustrojów i również jemu należy się regularna dezynfekcja. Najlepiej do tego celu nadają się chusteczki do czyszczenia nasączone alkoholem, np. chusteczki do okularów, może być także dowolna miękka tkanina z płynem do odkażania. Za utrzymywanie telefonu w czystości może odwdzięczyć się także nasza twarz. Dotykając ją brudnym telefonem przenosimy na nią bakterie, dlatego zmiana nawyków może mieć dobry wpływ na stan cery. Dlatego warto także zwrócić uwagę, gdzie kładziemy telefon i z jakimi powierzchniami ma styczność.

 

Kosztowne sekundy

To dzieje się w ułamku sekundy i naprawdę sporo kosztuje. Rozbicie wyświetlacza to jedno z najczęstszych i najdroższych uszkodzeń smartfona. Upadki smartfonów są nieuniknione. Na szczęście chronią je coraz lepsze etui, szkła i folie ochronne, ale to nie wszystko, co można zrobić dla swojego telefonu. Aby uniknąć sporych kosztów, warto ubezpieczyć wyświetlacz telefonuUbezpieczenie telefonu Screenity to koszt 12 złotych miesięcznie a oszczędności w razie konieczności wymiany będę spore. 



Higiena cyfrowa

Higiena to także czas jaki spędzamy z telefonem w ręku i cyfrowe porządki. Warto czasem sprawdzić, nawet z ciekawości, ile czasu spędzamy w mediach społecznościowych. Ile razy bierzemy do ręki telefon, aby sprawdzić konkretną rzecz a następnie przez kolejne pół godziny scrollujemy aktualności? W tym celu można zainstalować aplikacje, które limitują czas spędzany np na portalach społecznościowych. Pomocne będą także cyfrowe porządki - usunięcie z obserwowanych kont, które nic wartościowego nie przynoszą, odinstalowanie zbytecznych aplikacji, czy wyczyszczenie skrzynki email. 

 

 

Do dobrych nawyków, obok regularnego dbania o czystość naszego urządzenia i ubezpieczenia wyświetlacza, można jeszcze dopisać dbanie o dobry sen. Warto przynajmniej pół godziny przed snem nie używać telefonu a przynajmniej skorzystać z funkcji oszczędzania wzroku. Wszystko to na pewno podniesie komfort życia z telefonem w ręku. 

  • Oceń ten artykuł
    oceń pierwszy!
  • Podziel się