Ciesz się zdrowiem! Poznaj 5 rad, które Ci w tym pomogą

Opublikowano
Ubezpieczenie w razie poważnego zachorowania

Z roku na rok wzrasta nasza świadomość zdrowotna, a medycyna wciąż zaskakuje nowymi rozwiązaniami. Zapobieganie chorobom cywilizacyjnym jest skuteczniejsze, tańsze i mniej czasochłonne niż ich leczenie. Chcesz się cieszyć zdrowiem? Poznaj pięć zasad, które Ci w tym pomogą.

 

ubezpieczenie na wypadek poważnego zachorowania

1. Jesteś tym, co jesz, więc jedz zdrowo

Tak jak w modzie, tak w sposobie żywienia pojawiają się wciąż nowe trendy, dzięki którym możemy cieszyć się zdrowiem i – przy okazji - nienaganną sylwetką. Brzmi jak banał, ale coraz częściej za? Utrzymywanie prawidłowej masy ciała to problem wielu osób. Dziś ekstremalne tempo życia sprawia, że często korzystadajemy sobie pytanie: co jeść, żeby być zdrowym? Dieta paleo, wegańska, ketogeniczna, a może po prostu zbilansowanamy z posiłków typu „fast” i zapominamy o podstawowych zasadach zdrowego żywienia. Kwestia diety jest dziś tematem dyskusyjnym, ponieważ różnimy się od siebie stylem życia, dlatego nie ma jednej recepty odpowiedniej dla wszystkich. Natomiast źle dobrana dieta może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Nie mówimy tu tylko o nadmiernym objadaniu się i skutkach otyłości, ale także o niedożywieniu oraz niedoborach w organizmie. Jedne i drugie są skutkami źle zbilansowanej diety. Jeśli chcemy nabyć zdrowe nawyki żywieniowe, to warto w tej sprawie skonsultować się z dietetykiem, który pomoże wybrać odpowiedni plan żywieniowy, dzięki czemu będziemy cieszyć się dobrym samopoczuciem i zdrowiem.

2. Ruch to zdrowie

Prowadzimy siedzący tryb życia, nie chodzimy, tylko jeździmy samochodem. W każdy możliwy sposób szukamy wygód, żeby uniknąć ruchu. Doskonale wiemy, jak ciężko po męczącym dniu w pracy ruszyć się z fotela, dlatego trzeba znaleźć na to sposób. Jeśli jeździsz do pracy samochodem, zastąp go rowerem. Możesz też wyjść kilka przystanków wcześniej z tramwaju i przespacerować się do pracy. Jeśli jeszcze nie słyszałeś o dziennym limicie 10 tysięcy kroków dziennie, to koniecznie włącz swój krokomierz w smartfonie i ustaw dzienny cel. Małe rzeczy sprawią, że zaczniesz się ruszać. Oczywiście ta forma aktywności nie zastąpi regularnych treningów, ale nie szukaj wymówek. Znajdź taką dziedzinę, w której będziesz czuć się dobrze. Dla jednych będą to regularne lekcje tańca a dla innych intensywny trening pod okiem trenera. Jeśli pomyślałeś o tym, że od jutra zaczniesz biegać, to zachęcamy Cię do przeczytania naszego artykułu na blogu, który dotyczy biegania KLIK Dasz radę ??? A dla początkujących biegaczy przyda się ubezpieczenie Run&Fun, które zapewnia finansowe wsparcie, na wypadek kontuzji.

3. Rzuć palenie

Światowa Organizacja Zdrowia od dawna walczy z epidemią palenia i wytoczyła przeciwko nikotynie ciężkie działa. Dzięki niej mamy ustawę zdrowia, która między innymi monitoruje stan zdrowia społeczeństwa. Palenie tytoniu niesie za sobą szereg chorób i wad rozwojowych, dlatego jest absolutnie zakazane dzieciom i młodzieży do lat 18. Dzięki krokom, które podejmują organizacje zdrowia, widzimy ostrzegawcze napisy i zniechęcające zdjęcia na paczkach papierosów, a także mamy zakaz palenia w miejscach publicznych. Do tego ceny papierosów wciąż rosną. Część z tych działań zniechęciła sporą liczbę osób do palenia a w walce z nałogiem to duży sukces. Powszechnie wiadomo, że nałogowi palacze częściej borykają się nowotworami niż osoby niepalące, mają także liczne problemy ze zdrowiem. Utrudnione oddychanie, astma, choroby serca, oczu i ogólne zniszczenie organizmu, który ciągle jest podtruwany nikotyną. Statystki mówią, że palenie jest jedną z trzech głównych przyczyn przedwczesnych zgonów. W zasadzie ciężko wymienić plusy palenia dlatego zastanów się, czy kolejny odpalany papieros jest zdrowia wart i rzuć palenie.

4. Unikaj stresu

Szybkie tempo życia oraz potrzeba bycia na wysokich obrotach powoduje u nas stres, który definiowany jest jako reakcja organizmu na stawiane mu wymagania. Stres można podzielić na ten pozytywny i negatywny, ten drugi jednak przynosi więcej skutków ubocznych. Dziś mówi się o higienie ducha i ciała, a stres należy do tych czynników, które naszą higienę zaburzają. Często żyjemy w stresogennym środowisku i sami je tworzymy. Długotrwałe zdenerwowanie, irytacja czy strach odbiją się nie tylko na naszym zdrowiu psychicznym, ale także fizycznym. Jesteśmy nadpobudliwi, poirytowani, niecierpliwi - negatywne emocje mogą także prowadzić do depresji. Jak się pozbyć stresu? Ćwicz regularnie, znajdź w ciągu dnia czas dla siebie, odłóż telefon, odpocznij i pozwól sobie na luz. Jeśli nie potrafisz poradzić sobie z emocjami, skorzystaj z pomocy terapeuty. Rozmowa ze specjalistą może pomóc nabrać dystansu i uporać się ze stresem. 

5. Myśl o przyszłości

Regularne kontrola stanu zdrowia zapobieganie chorobom, pozwala na wczesne wykrywanie ich oraz leczenie. To jak gaszenie ognia w zalążku. A teraz z ręką na sercu, kto regularnie się bada? Pamiętamy o tym, ale pamięć ma niewiele wspólnego z działaniem. Nasz kontakt z lekarzem często ogranicza się do sytuacji, w których dopada nas grypa i wówczas potrzebujemy lekarstwa. Sęk w tym, że badać powinni się wszyscy, także osoby młode i zdrowe. Wiele chorób można wykryć na wczesnym etapie rozwoju, dzięki regularnym badaniom profilaktycznym. Nie należy tego lekceważyć, bo skutki zaniedbania mogą być poważne. Choroba nie wybiera i może dopaść nas w najmniej oczekiwanym momencie. Poza regularnymi badaniami warto pomyśleć o odpowiednim ubezpieczeniu w razie poważnego zachorowania, które zapewni wsparcie finansowe. Polecamy ubezpieczenie MyHealth, dzięki któremu w przypadku poważnego zachorowania na raka, udar lub zawał serca dostaniesz nawet 100 tys. zł, które można przeznaczyć na leczenie lub dowolnie wybrany cel. Więcej o MyHelath KLIK

ubezpieczenie na wypadek poważnego zachorowania

  • Podziel się