Rynek direct w Polsce, podsumowanie 2014 roku

Opublikowano
direct

Rynek direct przeżywa okres dynamicznego wzrostu.

W 2014 roku kupiliśmy na rynku direct (czyli przez telefon i internet) aż 5 milionów ubezpieczeń, a na składki wydaliśmy 5,01 mld złotych. Jak się okazuje, tą drogą kupujemy najczęściej ubezpieczenia komunikacyjne. W 2014 roku kupiliśmy 1,3 mln polis OC, płacąc za taką ochronę 591 mln składki. Z kolei polisy AC, których nabyliśmy 344 tys., przyniosły 197 mln składki.

Z analiz rynku direct wynika, że w ostatnim roku zwiększyła się popularność ubezpieczeń autocasco. W 2014 roku nabyliśmy ich o 0,44% więcej niż rok wcześniej. Co ciekawe, zupełnie przeciwną tendencję zanotowały polisy OC. Te z kolei w 2014 roku sprzedawały się gorzej - kupiliśmy ich mniej o 6,6%. Pozostałe polisy (niekomunikacyjne) podobnie jak AC, zyskały w 2014 roku na atrakcyjności w oczach klientów. Sprzedano ich o 2% więcej niż w 2013 roku.

Rynek telefonicznej i internetowej sprzedaży polis zadebiutował w Polsce w 2003 roku. Trzy lata później rozpoczął się okres jego dynamicznego wzrostu, którego skalę obrazują dzisiejsze dane. Wśród przyczyn dla których warto zdecydować się na ubezpieczenia kupowane na rynku direct wymienia się atrakcyjną cenę, prostą obsługę czy szybkość zakupu.