Skip to main content
Od ponad 25 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania

AKTUALNOŚCI

26.03.2015

Innowacje i wysoka specjalizacja siłą Grupy Europa

Grupa Ubezpieczeniowa Europa, obchodząca 20-lecie działalności, wypracowała w 2014 r. prawie 1,7 mld zł składki przypisanej brutto i osiągnęła 96 mln zł zysku*. Strategia Europy, opierająca się na wysokiej specjalizacji i innowacjach przynosi od wielu lat bardzo wymierne efekty. Sprzedaż perspektywicznych linii biznesowych - ubezpieczeń dla MSP i leasingu  - wzrosła w ciągu roku aż o 25%. 

W 2014 r. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. sprzedało polisy za 904 mln zł (wg MSR i PSR), tj. o prawie 30 proc. więcej niż w poprzednim roku, osiągając przy tym 137 mln zł** zysku. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A. wypracowało 770 mln zł składki przypisanej brutto wg MSR (i odpowiednio ponad 1 mld zł wg PSR), zarabiając niemal 26 mln zł.

- W ciągu dwudziestu lat Europa przeszła długą drogę, od rynkowego debiutanta do eksperta relacji z sektorem finansowym, a w szczególności z bankami. W tym czasie stworzyła też wiele nowych linii biznesowych wykraczających poza ten sektor - mówi Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa. - Bardzo silne i konsekwentnie budowane kompetencje procentują dziś umiejętnością tworzenia innowacyjnych produktów ubezpieczeniowych i doboru skutecznych kanałów dystrybucji. W minionym roku podpisaliśmy ponad 300 umów i aneksów na dystrybucję ubezpieczeń – dodaje.

Przykładem wiodącej pozycji rynkowej jest zbudowana zaledwie w kilka lat oferta dla małych i średnich firm, która dziś wypracowuje bardzo duże wzrosty. Spółki majątkowa i życiowa ponownie zwiększyły przypis z ubezpieczeń dla MSP aż o 25 proc.

- Systematycznie modyfikujemy naszą ofertę. Rynek jest bardzo dynamiczny i naszym zdaniem nie można powoli wdrażać produktów. Stawiamy na innowacje, więc nasza oferta potrafi się istotnie zmieniać co kilka miesięcy lub nawet tygodni – wyjaśnia Jacek Podoba.

Obrazuje to m.in. modyfikacja ubezpieczenia utraty stabilności finansowej dla małych i średnich firm. W wersji wyjściowej ochroną objęte było życie przedsiębiorcy i zabezpieczenie spłaty należności wobec partnerów biznesowych. Obecnie Europa rozszerzyła je o ryzyko utraty zysku w następstwie szkód powstałych w mieniu partnera.

W 2014 r. TU Europa i TU na Życie Europa kontynuowały rozwój ubezpieczeń dla branży leasingowej, co przełożyło się na 25-proc. wzrost przychodów w tej kategorii. Spółki z sukcesem dystrybuują wyspecjalizowane ubezpieczenia, które zabezpieczają zarówno leasingobiorcę, jak i finansującego.

Wciąż kluczowa dla Grupy Europa pozostaje współpraca z bankami, w szczególności przy oferowaniu zabezpieczeń do kredytów gotówkowych. Ubezpieczenia z tej kategorii były drugą pod względem przypisu linią produktową Europy. Otwarcie banków w zakresie udzielania kredytów konsumpcyjnych, spowodowane wejściem w życie zmodyfikowanej 2 lata temu rekomendacji T, ożywiło w ub.r. ten segment rynku.

W spółce życiowej aż o 60 proc. wzrósł wolumen sprzedaży ubezpieczeń typu UFK. Obecnie wszystkie ubezpieczenia Europy o charakterze inwestycyjnym posiadają dynamiczną Kartę Produktu, zgodną z rekomendacją Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Oczekując wejścia w życie Rekomendacji U Europa prowadziła w 2014 r. intensywne przygotowania do przejścia z modelu grupowego na sprzedaż ubezpieczeń indywidualnych. Firma przeszkoliła do dziś 15 tys. osób, które będą aktywnie pośredniczyć w sprzedaży jej polis.

Grupa Europa wprowadziła w minionym okresie liczne rozwiązania prokonsumenckie. Są to m.in. pełna likwidacja szkód online, Centrum Klienta na stronie www oraz aplikacja mobilna „Europa podróżuje”, umożliwiająca szybki i prosty zakup polisy turystycznej. Wdrożony został także nowy serwis internetowy tueuropa.pl. To pierwszy w Polsce portal sprzedający ubezpieczenia, zaprojektowany zgodnie z najnowszym trendem RWD (Responsive Web Design). Dzięki temu zakup polisy online można z łatwością przeprowadzić także na urządzeniach mobilnych. Przebudowa witryny była elementem realizacji strategii Grupy Europa, która zakłada wzmocnienie obecności w segmencie klientów indywidualnych oraz sprzedaż produktów w internecie w szerszym niż dotychczas zakresie.

U progu jubileuszowego roku działalności TU Europa zwyciężyło w prestiżowym konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2014”. To potwierdzenie, że kierunek strategii firmy stawiającej potrzeby klienta w centrum uwagi daje wymierne efekty.

 

* Zysk bez dywidendy

** Z uwzględnieniem dywidendy otrzymanej od jednostek zależnych