PORADY EKSPERTA

Domowy asystent – do usług

Środek nocy, my 4 tysiące kilometrów od domu, odsypiamy w hotelu wycieczkę do Kairu. Nagle telefon od spanikowanej teściowej. - Powódź w domu! – krzyczy w słuchawkę. Ale przecież w naszym mieście nie ma rzeki. – Awaria pralki, całe wasze mieszkanie zalane. Co robić? – stawia nas na równe nogi. No właśnie, co możemy zrobić na odległość?

Okazuje się, że całkiem sporo. Spokój najbliższych podczas naszej nieobecności jest bezcenny zarówno dla nich, jak i dla nas samych. Chodzi o to, by jadąc na wakacje lub w delegację nie zaprzątać sobie głowy wybitą szybą, zepsutą zmywarką, umawianiem domowej wizyty lekarza u chorego dziecka czy dostawą leków dla dziadka. W organizowaniu wsparcia dla rodziny i najbliższych pozostających w domu może nas śmiało zastąpić asystent. Nie chodzi tu jednak o zatrudnianie majordomusa, który za połowę naszej w pocie czoła zarobionej pensji oprócz otwierania drzwi  gościom, będzie naprawiał zmywarkę i robił zastrzyki teściowej. Takie wsparcie zyskamy zaopatrując się w ubezpieczenie Family Assistance, dostępne jako jedną z opcji dodatkowych do polisy turystycznej Travel World  z oferty  Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. To jedyna tego typu propozycja na rynku polis turystycznych. 
Oferuje szeroki zakres świadczeń, obejmujących organizację i pokrycie kosztów udzielenia pomocy beneficjentowi w razie wystąpienia kłopotliwych zdarzeń podczas podróży zagranicznej osoby ubezpieczonej. Beneficjentami są w tym wypadku najbliżsi takiej osoby, którzy wspólnie z nią mieszkają: współmałżonek, osoby pozostające w konkubinacie, dzieci, rodzeństwo, rodzice, dziadkowie, teściowie oraz wnuki. Family Assistance daje możliwość korzystania ze świadczeń home assistance, medical assistance oraz z serwisu concierge.

Asystent poskromi kominek 

Jak zatem home assistance działa w praktyce? Przykładowo: mąż w delegacji dopina kontrakt swojego życia, a  tymczasem żona z malutkim dzieckiem zmaga się w domu ze skutkami wybuchu kominka.  Nie dzwoni do męża, bo wie, że przerwie mu ważne spotkanie. Próbuje wezwać fachowca, ale bezskutecznie, w dodatku dziecko właśnie domaga się jedzenia. Jak wiemy z praktyki, kłopoty przytrafiają się w najbardziej nieodpowiednich momentach. W takiej sytuacji pomoc zapewni opcja home assistance. Obejmuje  ona wsparcie specjalisty, np. elektryka czy hydraulika, interwencję fachowca w zakresie napraw sprzętu AGD lub RTV oraz informację telefoniczną o sieci usługodawców. To ważne zwłaszcza na urlopie, gdy leżąc na  plaży w Słonecznym Brzegu nie musimy nerwowo wydzwaniać do domu, aby dowodzić akcją naprawy lodówki przez nastoletnie dzieci, które zostały w domu pod opieką babci.

Doktor house

A jak sobie poradzić w przypadku, gdy mamy w domu starszą lub chorą osobę, a po wyczerpującym roku pracy chcielibyśmy pojechać na wakacje? Nie musimy rezygnować z zasłużonego wypoczynku. Szeroki zakres ubezpieczenia Family Assistance obejmuje bowiem także medical assistance, czyli opiekę domową nad osobami po hospitalizacji, niesamodzielnymi, seniorami, a nawet dziećmi. W ramach tego wariantu nasi domownicy mają zapewnioną wizytę lekarza, pielęgniarki. W razie potrzeby – także transport medyczny oraz dostawę leków i sprzętu medyczno-rehabilitacyjnego. To oznacza, że kiedy wyjeżdżamy, nasi najbliżsi nie muszą być zdani na łaskę sąsiadów lub kuzyna mieszkającego na drugim końcu miasta. Ubezpieczenie Family Assistance jest dostępne w dwóch wariantach cenowych (jako opcja do Travel World): na okres od 1 do 15 dni i kosztuje zaledwie 8 zł, zaś na czas od 16 do 30 dni to wydatek 13 zł. Tak więc jeśli nie będziemy w stanie pomóc, bo przebywamy w podróży, nie musimy zostawić domowników samych z problemami.

Concierge w pełnej gotowości

Najbliżsi posiadacza polisy Family Assistance w ramach powyższej ceny mogą korzystać również z serwisu concierge - pakietu informacyjno-organizacyjnego, dostępnego 24 godziny na dobę. Pozwala on na zaaranżowanie szerokiego wachlarza usług,  jak choćby umówienie usług samochodowych czy rezerwacje w hotelach, restauracjach i klubach sportowych. Jeśli ktoś z domowników podejmie spontaniczną decyzję o wypadzie za 2 dni na narty, może liczyć na znalezienie noclegu przez concierge’a. Zadba on przy tym o zakup i dostarczenie biletów kolejowych lub lotniczych. Domownicy mogą też zapragnąć obcować z kulturą – wtedy pracownik serwisu wyselekcjonuje informacje o aktualnych wydarzeniach spod znaku Melpomeny i rozrywce. Co więcej , gdy zdecydujemy się na wrześniowy koncert Georga Michaela we Wrocławiu, kupi dla nas bilety. Gdy zaś ktoś z naszych domowników zapomni o urodzinach bliskiej osoby, concierge wyśle pod wskazany adres bukiet róż i prezent. 
Należy jednak pamiętać, że istnieją pewne ograniczenia w korzystaniu z ubezpieczenia Family Assistance. Odpowiedzialność  towarzystwa ubezpieczeń w zakresie medical assistance nie obejmuje przykładowo świadczeń związanych z chorobami przewlekłymi, rekonwalescencją i schorzeniami w trakcie leczenia, które zaistniały u beneficjentów przed rozpoczęciem okresu ubezpieczenia. W przypadku home assistance ograniczenie dotyczy m.in. konserwacji instalacji, urządzeń i stałych elementów wyposażenia mieszkania oraz naprawy i konserwacji wszystkich tych instalacji, za które odpowiada administracja budynku lub  służby pogotowia technicznego, wodno-kanalizacyjnego, gazowego czy energetycznego.

Warto mieć na uwadze, że decyzja o wykupieniu stosownego ubezpieczenia to przejaw troski o najbliższych, a jednocześnie zapewnienie sobie komfortu podczas wyjazdu za granicę.

Ubezpieczenie Family Assistance można kupić poprzez portal: http://www.voyager.pl/portal/a_europa.html oraz w biurach podróży współpracujących z TU Europa S.A., m.in.: TUI, Rainbow Tours, Triada.

Mariusz Górski, Dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zagranicznych, Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A.

Wszelkie prawa zastrzeżone © TU Europa SA 2017