AKTUALNOŚCI

23.05.2013

Rekordowy I kwartał 2013 r. Grupy Ubezpieczeniowej Europa

Pod względem sprzedaży to najlepszy w historii kwartał Grupy Ubezpieczeniowej Europa. W pierwszych trzech miesiącach br. Grupa zebrała ponad pół miliarda zł składki (wg MSR). Jednocześnie wypracowała niemal 23 mln. zł zysku. Kluczowe linie biznesowe, które przyniosły największą sprzedaż, to ubezpieczenia finansowe dla MSP w spółce majątkowej oraz ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym ze składką jednorazową i produkty ubezpieczeniowe do kredytów ratalnych w spółce życiowej.

TU Europa zebrało o prawie 60 proc. więcej składki przypisanej brutto niż w I kwartale ub.r., sprzedając polisy za ponad 120 mln. zł (wg PSR i MSR). Spółka zamknęła pierwsze trzy miesiące wynikiem niemal 14 mln. zł. TU na Życie Europa sprzedało polisy o wartości ponad pięciokrotnie większej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i osiągnęło niemal 400 mln. zł przypisu wg MSR (i odpowiednio 650 mln. zł wg PSR) oraz prawie 9 mln. zł zysku netto. Na wyniki całej Grupy Ubezpieczeniowej Europa złożył się przypis w wysokości 1 mld. zł (wg PSR i odpowiednio 536 mln. zł wg MSR) oraz niemal 23 mln. zł zysku netto, obejmujące także spółkę z segmentu życiowego Open Life, w której Europa posiada większościowe udziały, i spółki Europa.ua działające na Ukrainie. 

W TU Europa, poza wiodącą linią produktów dla MSP, w tym ubezpieczeniem ochrony prawnej dla mikroprzedsiębiorców, dużą cześć sprzedaży stanowiły produkty ubezpieczeniowe związane z kredytami hipotecznymi, m.in. ubezpieczenie niskiego wkładu, od utraty wartości nieruchomości oraz od utraty pracy. 

- Duży wolumen sprzedaży w spółce majątkowej wypracowaliśmy dzięki nowym i innowacyjnym rozwiązaniom dla mikroprzedsiębiorstw. Zapowiadaliśmy szybki rozwój naszej oferty dla MSP. Dziś jesteśmy obecni z tą ofertą już w wielu bankach. To kolejna specjalizacja, dzięki której osiągnęliśmy tak duże wzrosty – mówi Jacek Podoba, Prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa. – Równolegle pozyskaliśmy do współpracy znaczącego partnera bankowego, co umożliwiło nam zwiększenie sprzedaży ubezpieczeń ochronnych do kredytów ratalnych i gotówkowych – dodaje Jacek Podoba. 

W pierwszym kwartale br. Grupa Europa uruchomiła innowacyjny serwis ubezpieczeniowy tutum.pl, przeznaczony dla klientów indywidualnych. Proste produkty, przejrzyste opisy, oraz lekka, zabawna formuła serwisu – to wyróżniki tego projektu, który jest inspirowany najlepszymi zachodnimi wzorcami. Market tutum.pl oferuje polisy turystyczne, inwestycyjne, zdrowotne, na życie i specjalne, np. dla rowerzystów. W ostatnim czasie serwis wprowadził do sprzedaży polisolokatę Europejski Zysk – pierwsze ubezpieczenie o charakterze oszczędnościowym na rynku direct w Polsce. Wejście w direct zakłada wzmocnienie obecności Grupy Europa w segmencie klientów indywidualnych. 

Obecnie Europa intensyfikuje działania proklienckie, zwiększające komfort osób korzystających z jej produktów ubezpieczeniowych i chce zdobyć trwałe zaufanie swoich klientów. Osiągnie to kontynuując wdrażanie rozwiązań służących dopasowaniu produktów do profilu i potrzeb klienta, poprawiających jakość produktów, uszczelniających proces sprzedaży, podnoszących świadomość ubezpieczeniową klientów oraz umożliwiających dzielenie się ekspercką wiedzą z partnerami biznesowymi, oferującymi produkty Europy.
Wszelkie prawa zastrzeżone © TU Europa SA 2017