Skip to main content
Od ponad 25 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania

AKTUALNOŚCI

01.10.2013

Europa, na wiele miesięcy przed oficjalnym wdrożeniem na rynku, rekomenduje Kartę Produktu z UFK

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A. we wrześniu zdecydowało o przyjęciu rekomendacji Dobrych Praktyk Informacyjnych, której zasadniczym elementem jest dobrowolne wprowadzenie Karty Produktu z UFK, opracowanej przez podmioty skupione w Polskiej Izbie Ubezpieczeń. To kolejny krok Europy wzmacniający działania proklienckie.

Karta ułatwia porównanie kosztów oraz korzyści i ryzyk związanych z ubezpieczeniem na życie z UFK. Jest to aplikacja przygotowana przez ubezpieczyciela, która w przystępny i obrazowy sposób pozwala na zaprezentowanie symulacji inwestycji klienta w zależności od zadanych parametrów. Otrzyma ją każdy klient przed podpisaniem umowy. Ujednolicenie standardów pozwoli na skuteczniejsze poznanie kluczowych informacji o produkcie i porównanie ich z innymi, dostępnymi na rynku. Umożliwi to konsumentom znalezienie produktów w pełni spełniających ich oczekiwania oraz adekwatnych do ich możliwości finansowych. 

- Budowanie trwałego zaufania klientów to kluczowy element naszej strategii. Realizujemy to zadanie poprzez szczególną dbałość o transparentność relacji i rzetelność komunikacji z klientami – mówi Jacek Podoba, Prezes TU na Życie Europa S.A. - Dlatego inicjujemy i wspieramy wszelkie działania podnoszące przejrzystość rynku, które przyczyniają się do podnoszenia poziomu wiedzy i świadomości ubezpieczeniowej naszych klientów. 

Europa, jako aktywny gracz i wicelider rynku życiowego, bierze czynny udział w pracach nad przygotowaniem rekomendacji Dobrych Praktyk Informacyjnych dotyczących ubezpieczeń na życie, związanych z Ubezpieczeniowymi Funduszami Kapitałowymi. 

Mając świadomość, że ubezpieczenia o charakterze inwestycyjnym mogą być nie do końca przejrzyste i zrozumiałe w swojej konstrukcji dla wszystkich klientów, Europa już od wielu miesięcy pracuje nad upraszczaniem komunikacji i dostosowaniem jej do oczekiwań konsumentów. 

Firmy ubezpieczeniowe działające na rynku życiowym mają za zadanie wdrożyć pełną funkcjonalność karty do końca maja 2014 r.