Skip to main content
Od ponad 25 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania

AKTUALNOŚCI

28.11.2013

TU Europa wiceliderem konkursu „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa"

Towarzystwo Ubezpieczeń Europa zajęło 2. miejsce w konkursie „Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2013”, organizowanym przez „Gazetę Bankową”. Głównym kryterium oceny jest jakość posprzedażowej obsługi klientów.

- Wysoka pozycja w rankingu jest dla nas bardzo ważnym wyróżnieniem. To także potwierdzenie efektów przyjętej strategii, która zakłada, że to przede wszystkim konsument i jego potrzeby powinny być w centrum uwagi każdej firmy ubezpieczeniowej. Cieszymy się, że nasze wysiłki zostały dostrzeżone – mówi Jacek Podoba, Prezes TU Europa. 

Ocenie w konkursie podlegają dane dotyczące jakości obsługi klientów i likwidacji szkód, a także liczby skarg zgłaszanych przez konsumentów. Jury uzyskuje te informacje od Rzecznika Ubezpieczonych oraz samych ubezpieczycieli. Pod uwagę brana jest m.in. ilość skarg do Rzecznika w odniesieniu do wolumenu sprzedaży danej firmy, średni czas oczekiwania na wypłatę świadczenia, czas uzyskania połączenia telefonicznego z doradcą i likwidatorem w zakresie zgłoszenia lub obsługi roszczenia. W konkursie biorą udział firmy, które zgłosiły chęć poddania się weryfikacji. Jury uwzględnia w ocenie okres od połowy 2012 r. do połowy 2013 r. 

Od dłuższego już czasu TU Europa intensyfikuje działania proklienckie, zwiększające komfort osób korzystających z jej produktów ubezpieczeniowych. W tym roku firma udostępniła swoim klientom narzędzie do zgłaszania szkód i roszczeń online, które cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów. Innym krokiem Europy poprawiającym jakość i szybkość kontaktu z firmą było udostępnienie możliwości zgłaszania reklamacji przez internet. 

TU Europa na bieżąco uruchamia także kolejne rozwiązania mające na celu lepsze dopasowanie produktów do profilu klienta, poprawiające jakość produktów, uszczelniające proces sprzedaży, podnoszące świadomość ubezpieczeniową klientów oraz umożliwiające dalsze dzielenie się ekspercką wiedzą z partnerami biznesowymi, oferującymi produkty Europy. 

- Niewątpliwie zdobycie trwałego zaufania jest procesem długofalowym i kosztownym, ale warto budować lojalność klientów, która w efekcie przekłada się na stabilny i długotrwały wzrost wyników oraz wartość firmy – podsumowuje Prezes Jacek Podoba.