Skip to main content
Od ponad 25 lat w Polsce
Ubezpieczenie online w 5 minut
Szybka wypłata odszkodowania

AKTUALNOŚCI

25.03.2014

Grupa Ubezpieczeniowa Europa: rok rekordowej sprzedaży

Grupa Ubezpieczeniowa Europa w 2013 r. podwoiła sprzedaż wobec poprzedniego roku do rekordowego poziomu prawie 2,1 mld. zł (wg MSR) i osiągnęła 108 mln. zł zysku. Siłą napędową wzrostu przychodów była wyspecjalizowana oferta dla sektora MSP oraz ubezpieczenia, zarówno z segmentu majątkowego jak i życiowego, sprzedawane z krótkoterminowymi produktami bankowymi: kredytami ratalnymi i gotówkowymi. Główne źródło sukcesu biznesowego spółek Europy stanowi niezmiennie współpraca z bankami.

Grupa Europa zanotowała bardzo wysokie wzrosty sprzedaży, których osiągnięcie jest szczególnie wyróżniające na tle rynku zmagającego się ze zmiennymi uwarunkowaniami makro- i mikroekonomicznym.

Spółka majątkowa zebrała prawie 712 mln. zł składki (wg MSR i PSR) oraz wypracowała niemal 41 mln. zł zysku. TU na Życie Europa S.A. sprzedało polisy za prawie 1,4 mld. zł (wg MSR i odpowiednio za prawie 1,8 mld. zł wg PSR), zarabiając ponad 67 mln. zł. W sumie obie firmy zwiększyły łączny przypis (wg MSR) aż 2-krotnie.

- O naszym sukcesie świadczy znacznie wyższe tempo wzrostu przypisu składki w porównaniu z całością rynku ubezpieczeniowego. Potrafimy dostrzec pojawiające się nisze produktowe, takie jak np. ubezpieczenia dla małego i średniego biznesu i poprzez szybkie wprowadzenie nowej oferty stajemy się dostawcą innowacyjnych rozwiązań ubezpieczeniowych - mówi Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa.

Wolumen sprzedaży ubezpieczeń dla MSP wzrósł w spółce majątkowej aż 6-krotnie. Produkty dla małych i średnich przedsiębiorstw stały się tym samym wiodącą linią biznesową w strukturze sprzedaży TU Europa. W ubiegłym roku spółka wprowadziła na rynek nowatorskie ubezpieczenie stabilności finansowej przedsiębiorców, zabezpieczające kontrahentów przedsiębiorcy na wypadek nagłych zdarzeń, takich jak upadłość firmy, uniemożliwiających regulowanie zobowiązań. To jedyny taki produkt na rynku MSP. Inne autorskie nowości, wdrożone przez Europę i zapewniające ochronę ubezpieczeniową temu segmentowi, to ubezpieczenie od utraty zysku i ubezpieczenie od upadłości kredytobiorców.

Dynamicznie rozwija się także sprzedaż produktów ubezpieczeniowych oferowanych przez TU Europa i TU na Życie Europa do kredytów ratalnych i gotówkowych. Składka przypisana brutto z tej linii wzrosła w spółce życiowej o 75 proc., a w spółce majątkowej niemal o połowę.

- Otwarcie banków w zakresie udzielania kredytów konsumpcyjnych, spowodowane wejściem w życie zmodyfikowanej rekomendacji T, ożywiło ten segment rynku. Wraz z tym mogliśmy zaproponować konkurencyjną ofertę ubezpieczeń dla klientów, korzystających z kredytów ratalnych i gotówkowych – wyjaśnia prezes Jacek Podoba.

W spółce życiowej istotny udział w wielkości sprzedaży mają ubezpieczenia o charakterze strukturyzowanym. W minionym roku TU na Życie Europa wprowadziło na rynek 25 subskrypcji tego typu produktów. Ponadto klienci Europy korzystają już ze 120. funduszy UFK, opartych o polskie i zagraniczne fundusze inwestycyjne.

W ub.r. Grupa Europa nawiązała także współpracę m.in z operatorami sieci komórkowych. Abonenci korzystają już z ubezpieczenia turystycznego, polisy od utraty stałego źródła dochodów oraz czasowej niezdolności do pracy, a klienci jednej z sieci sprzedaży sprzętu RTV i AGD z przedłużonych gwarancji.

Rok 2013 to czas wdrażania nowej strategii biznesowej w Grupie Europa. Jednym z priorytetów było wzmocnienie działań prokonsumenckich, podnoszących komfort osób korzystających z ubezpieczeń Europy. Grupa wprowadziła m.in. ankiety umożliwiające precyzyjne dopasowanie produktów do profilu klienta. Innym krokiem Europy poprawiającym jakość i szybkość kontaktu z firmą było udostępnienie możliwości zgłaszania reklamacji przez internet oraz uruchomienie narzędzia do zgłaszania szkód online, które cieszy się dużą popularnością wśród klientów. Za jego pośrednictwem do spółki majątkowej wpływa już niemal 1/3 wszystkich zgłoszeń. Efektem działań w zakresie proklienckim było m.in. zajęcie przez TU Europa 2. miejsca w konkursie Przyjazna Firma Ubezpieczeniowa 2013. Głównym kryterium oceny była tam jakość posprzedażowej obsługi klientów.